24 Ekim 2012 Çarşamba

Mutfaktan güzel kokular geliyor


Hepimizin düşünmek istemediği zamanlar oluyordur, olmuştur değil mi?

Pekte kolay olmaz beynimizi kontrol etmek, özelliklede benim kadar takıntılıysanız aklınızdan çıkaramazsınız. Fakat bu günlerde hoş ve lezzetli bir çözümüm var bu duruma.

Hem hoş kokuyor hem ellerim bunla uğraşırken düşünmüyor.

Evet muffin, cupcake ve türevleri şirin keklerden bahsediyorum.  Mutfakla aramın pek iyi olduğu söylenemez ancak konu tatlıya gelince hiç üşenmeden internetten açıp bakıp yapabilirim. Daha bu konuya yeni sardığım için acemi işler çıktı ortaya ama haftaya çok çok daha lezzetli olacağına eminim J

İlk olarak çikolatalıdan başlıyorum internetten bulduğum tarifi yazıyorum 

Malzemeler; ( Bu ölçülerden yaklaşık 15-16 adet muffin çıkmaktadır)

*3 adet oda sıcaklığında ve orta boy yumurta,
*1,5 su bardağı toz şeker,
*175 gr oda sıcaklığında margarin ( ben tereyağı kullanıyorum )
*1 çay bardağı sıvıyağ 
*1 çay bardağı süt
*1 çay bardağı yoğurt
*1 çay bardağı kakao,
*1 paket kabartma tozu,
*80 gr kadar rendelenmiş veya ufakça doğranmış beyaz çikolata ( ben beyaz çikolata yerine çilekli çikolatalardan kullandım ve inanılmaz lezzetli oldu)
*2,5 su bardağı un
*Dr oetker'in iki renkli çikolata sosu (üstü için-isteğe bağlı-) -ben kullanmaya üşendim açıkçası. 
*Çikolatalı kıtır (üstü için-isteğe bağlı) ceviz veya fındıkta çok yakışıyor.

Hazırlanışı;

1.Öncelikle margarin ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpın. daha sonra yumurtaları teker teker ilave ederek çırpmaya devam edin.
2.Karışıma sıvıyağ, süt ve yoğurdu da ilave ederek karıştırın.
3.Un, kakao, kabartma tozunu bir kapta karıştırıp eleyin ve sıvı karışıma azar azar ekleyerek karıştırın.
4.En son doğranmış çikolatayı da ekleyip karıştırdıktan sonra muffin tepsisine yerleştirdiğiniz muffin kağıt kalıplarınıza paylaştırın.
5.180 derecede önceden ısıtılmış fırında batıracapınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin ve muffin tepsisinden çıkarmadan içinde soğutun.
6.Muffinler iyice soğuduktan sonra Dr oetker çikolata sosounu üstünde yazdığı gibi hazırlayın ve muffinlere paylaştırarak süsleyin.

Afiyet olsun.
Bon appetit!
Enyoj your meal :)
Guten Appetit!






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder